Merkeforvirret? Her er forskjellene på alle Bestseller brands
Innholdsfortegnelse
- 1 Merkeforvirret? Her er forskjellene på alle Bestseller brands
- 2 Bestseller – klesbutikk med mange konsepter
- 3 Jack & Jones – klær for unge og stilfulle menn
- 4 Vero Moda – klær for unge kvinner
- 5 Vila Clothes – feminin, enkel og sensuell kvinnemote
- 6 Junarose – plus size mote (eksisterer ikke lenger)
- 7 ONLY – jeans for kvinner
- 8 ONLY & SONS – klær for menn som er unge til sinns
- 9 KIDS ONLY – barneklær som skiller seg ut
- 10 Selected Homme – mote for moderne, individualistiske menn
- 11 Selected Femme – elegant mote
- 12 Name it – barneklær
- 13 LMTD – tenåringsklær
- 14 Noisy May – denim for unge menn og kvinner
- 15 Object – mote for selvsikre og trendbevisste kvinner
- 16 Pieces – for unge selvstendige kvinner
- 17 Y.A.S – for moderne kvinner
- 18 Mamalicious – mammaklær og tilbehør
- 19 Bianco – sko og tilbehør
- 20 J.Lindeberg – sportsmote for kvinner og menn
- 21 ONLY PLAY – lekent for kvinner
- 22 Jacqueline de Yong – for unge kvinner
- 23 ONLY CARMAKOMA – for formfulle og trendbevisste kvinner
Bestseller er et svært populært dansk motehus med egen nettbutikk med samme navn. Selskapet har røtter tilbake til 1975 da det ble lansert i Danmark av Troels Holch Povlsen. Først som et rent motehus for kvinner, deretter kom barneklær i 1986 og herreklær i 1988.
Nå har Bestseller har butikker over 45 land inkludert Europa, Midtøsten, India, Kina, Uruguay og Canada. De er et av de største europeiske motefirmaene i Kina med tusenvis butikker og klarer seg veldig bra i det markedet.
I tillegg til hovedbutikken sin har de noen veldig kjente merkevarer, eller brands, under seg. Det er kanskje noe man ikke tenker så mye over. Dette er egne klesbutikker som retter seg mot et bestemt marked og publikum med forskjellige typer klesplagg. Dette er kjente merker som Vero Moda og Jack & Jones.
Den komplette listen finner du lenger ned. Det er over 20 av dem!
Butikkene selger enten klær av ett merke eller av alle merkevarer i selskapet. Det er mer enn 800 butikker som selger Vero Moda over hele verden. Jack & Jones-merket selges i omtrent 2000 butikker, hvorav 270 Jack & Jones-franchiser.
Mange vet kanskje ikke at nettopp disse butikkene samles under Bestseller-paraplyen, og noen vil kanskje tenke at brandet i seg selv er mer kjent en Bestseller.
Flesteparten av butikkene er rettet mot kvinner, deretter kommer herreklær og til sist noen med bare barneklær. Vi syns det ville være lurt å lage en praktisk oversikt over alle disse egne Bestseller brands’ene og forklare litt mer om hvilke målgrupper de forskjellige retter seg mot. Vi ser også litt på de ulike nettsidene og hvilke varer du har muligheten til å kjøpe. Designet på de forskjellige sidene bygger på samme lest og det er lett å komme seg rundt. Store bilder og noen ganger video presenterer klesplaggene på en lekker måte.
Les mer om: Nettbutikker med billige klær
Hvilken Bestseller-nettbutikk passer deg best? Hvor skal du netthandle neste gang? Jo det skal vi finne ut av nå sammen i tur og orden. Vi kan jo starte helt på toppen og fortelle deg litt mer om selve Besteller nettbutikken.
Bestseller – klesbutikk med mange konsepter
Bestseller er en familieeid bedrift med over 20 ulike individuelle merkevarer. De selger klær, og tilbehør til både kvinner, menn, ungdom og barn fra mange ulike konsepter. Produktene deres har et sterkt internasjonalt fotfeste og eksisterer i markeder på i store deler av Europa, Midtøsten, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Australia og India.
I Kina tilbys noen av de samme merkevarene gjennom det selvstendige selskapet Bestseller Fashion Group China. Bestseller har over 2.700 kjedebutikker fordelt på de ulike merkevarene sine, i tillegg til at deres produkter selges i over 20.000 eksterne varehus og butikker verden over.
Her følger en oversikt over de forskjellige merkevarene. Målgruppen er satt med tykk skrift i tilfelle du bare scroller kjapt forbi i søken etter en passende butikk. Lenkene fører rett til butikkens nettside.
Jack & Jones – klær for unge og stilfulle menn
Jack & Jones ble startet opp i Danmark i 1990 som et merke med fokus på denimbukser. Merket har hatt en enorm vekst og er i dag Bestsellers største merkevare. Jack & Jones sitt hovedfokus er fortsatt denim, men det har utvidet konseptet til å også gjelde skreddersøm, vanlig tøy, sko og tilbehør.
Merket retter seg mot unge og stilfulle menn som ønsker et pene klær til både hverdags og spesielle anledninger. De siste årene har de også utvidet sortimentet sitt med plus size-klær og klær til yngre gutter i alderen 8-16.
Vero Moda – klær for unge kvinner
Vero Moda ble startet i 1987 som et av de første merkene i Bestseller-gruppen, og er et merke rettet mot unge kvinner på leting etter nye trender, stilfulle klær og det essensielle tilbehøret. De tilbyr alt fra klær, sko til vesker, smykker og annet tilbehør.
Dette er et merke som har som fokus å holde seg oppdatert på hvilke trender som eksisterer til enhver tid i moteverden og tilby dette til en rimelig pris til sine kunder. Vero Moda retter seg særlig mot unge, trendbevisste kvinner på leting etter de siste trendene.
Vila Clothes – feminin, enkel og sensuell kvinnemote
Vila Clothes, eller bare Vila, ble startet opp i 1994 i Jutland, utenfor Skanderborg i Danmark. Merket har tre nøkkelord som beskriver konseptet; feminin, sensuell og enkel. Deres hovedmål er å tilby feminine klær og tilbehør med god kvalitet, design og detaljer. En stor del av Vilas konsept er deres velutvalgte design og fokus på gode materialer.
Merket retter seg mot alle kvinner, men spesielt yngre forbrukere med et ønske om ukompliserte klær med feminine detaljer. Vila tilbyr både enkle klær til hverdags samt penklær til spesielle anledninger- alt med feminine, sensuelle og enkle detaljer som gir kundene mulighet til å uttrykke seg gjennom klærne.
Junarose – plus size mote (eksisterer ikke lenger)
Junarose by Vero Moda var er et plus size-merke for størrelsene 42 til 56. De fokuserte på å tilby de siste trendene og klær med et pent og elegant snitt i større størrelser enn i Vero Modas standardutvalg. Junarose sine klær skal være en kombinasjon av trender og tidløse stiler som både tilbyr kvalitet og komfort. Det er rettet spesielt mot yngre kvinner som er bevisst på trender.
Junarose solgte klær til hverdag og fest, samt badetøy i trendy farger, fasonger og mønster. Klærne selges blant annet i Vero Moda-kjedens butikker.
ONLY – jeans for kvinner
ONLY ble startet som et jeansmerke for kvinner og er i dag kjent som en av de største aktørene innen denim i Europa. Deres konsept er jeans av god kvalitet i ulike stiler, alt fra feminine tettsittende jeans til løstsittende og opprevne jeans. Målgruppen deres er unge kvinner som ønsker stilfulle og ukompliserte klær som kan eksperimenteres med.
De sikter ikke mot en spesifikk stil, men tilbyr heller muligheten for kvinner til å være kreative og teste ut ulike stiler. I senere tid har ONLY utvidet merket sitt med både hverdagsklær, festklær, sportstøy, tilbehør samt klær til gravide og barn. ONLY har over 4500 klesbutikker verden over.
ONLY & SONS – klær for menn som er unge til sinns
ONLY & SONS er inspirert av Norden, skandinavisk kultur og urban samt kreativ kultur. Konseptet deres er klær i ulike stilarter, alt fra klassisk til eksentrisk, men alltid med kvalitet og et ukomplisert håndverk. Merket startet med fokus på denim og har utvidet sortimentet sitt til å inkludere en rekke andre klær.
Målgruppen til ONLY & SONS er menn som er unge til sinns og ambisiøse. Tanken bak merket er å tilby menn trendy klær av god kvalitet til en rimelig pris.
KIDS ONLY – barneklær som skiller seg ut
KIDS ONLY er et undermerke av ONLY for barn, samme konsept, men for de yngre. Målgruppen er trendbevisste unge jenter i størrelsen 104-164 som er opptatt av å kle seg i klær som er fasjonable, kule og som skiller seg ut i mengden.
KIDS ONLY lanserer åtte kolleksjoner årlig og har til enhver tid de nyeste trendene i sitt sortiment. De fokuserer på å tilby klær til rimelige priser, slik som ONLY. De sentrerer kolleksjonene rundt denim, men tilbyr også en rekke andre klær og tilbehør.
Selected Homme – mote for moderne, individualistiske menn
Selected Homme er et undermerke av det nordiske unisex-merket Selected. Merket fokuserer på minimalisme, kvalitet og et autentisk skandinavisk preg. Plaggene er moderne og klassiske med et hint av internasjonal påvirkning. Målgruppen til Selected Homme er moderne menn med en individualistisk og selvsikker stil. Han er ikke redd for å kombinere klassiske plagg med trendy elementer.
Høy kvalitet og gode snitt er essensen i Selected Hommes produkter. De tilbyr både ferdige produkter og tilbehør, samt skreddersydde plagg.
Selected Femme – elegant mote
Selected Femme er et undermerke av det nordiske unisex-merket Selected. Merket fokuserer på minimalisme, kvalitet og et autentisk skandinavisk preg. Plaggene er moderne og klassiske med et hint av internasjonal påvirkning. Plaggene er inspirert av innflytelsesrike historiske kvinner og det moderne. De skal være både enkle, sofistikerte, trendy og feminine.
Målgruppen til Selected Femme er elegante og trendbevisste kvinner som ønsker klassiske plagg med god kvalitet og moderne detaljer. De tilbyr klær til både hverdag og fest, i tillegg til sine egne kolleksjoner til petite- og plus size-kvinner.
Name it – barneklær
Name it ble startet i 1986 i Danmark som et klesmerke for barn, først under navnet Exit og deretter under navnet Name it. I dag eksisterer Name it i over 20 markeder i Europa. Målgruppen er barn i alderen 0-12 år, både gutter og jenter, med inspirasjon fra klær til voksne. Merket tilbyr klær med kombinasjoner av moderne trender og barns fantasi
Klærne er komfortable, appellerer til barns lekende stil og er komfortable å bruke under lek. Name it har et særlig fokus på å tilby trygge og ansvarlige produkter til barn og unge med bærekraft som en bærebjelke i alt de gjør.
LMTD – tenåringsklær
LMTD produserer og selger klær til tenåringer, og er et undermerke til Name it. Fokuset er på å tilby klær og tilbehør til tenåringene som verken vil se ut som de yngste eller sine foreldre.
LMTD tilbyr alt fra gensere, topper, jeans, bukser, shorts og kjoler til yttertøy og tilbehør. Målgruppen til merket er tenåringer i aldersgruppen 10-16, både gutter og jenter. Dette er en alder med stor bevissthet rundt identitet og klær som uttrykksform, og LMTD har dermed et stort fokus på å tilby ekspressive klær fulle av personlighet.
Noisy May – denim for unge menn og kvinner
Noisy May er et merke med hovedvekt på denim. De tilbyr et bredt utvalg av jeans i mange ulike størrelser, fasonger og stiler. De fokuserer på å tilby både trendy og klassiske plagg. Merket lanserer hyppig nye produkter og det dukker opp nyheter hver uke. I tillegg til sitt brede utvalg av jeans har merket også et bredt sortiment av andre denimprodukter, kjoler, loungewear, bukser, skjørt, overdeler, shorts, jakker og tilbehør.
Målgruppen til Noisy May er unge kvinner og menn med en avslappet og moderne stil. Noisy May har også et stort fokus på bærekraft, ved å bruke mer miljøvennlige materialer og produksjonsmetoder.
Object – mote for selvsikre og trendbevisste kvinner
Object ble etablert i 2003 som en del av Bestseller-gruppen. I dag selges Object sine klær i over 600 varehus over hele Europa, i tillegg til i noen egne butikker i Norge og Finland. Merket tilbyr unike og ekspressive klær til selvsikre og trendbevisste kvinner.
Tanken bak Object er at mote er mer enn de siste trendene, det handler om stil og det å fortelle en historie farget av nåværende trender. Merket tilbyr både kjole, skjørt, topper, utetøy, jeans, skinnklær, badetøy og tilbehør av høy kvalitet til bevisste forbrukere.
Object har også en sterk bevissthet rundt bærekraft, gode materialer og gode produksjonsmetoder.
Pieces – for unge selvstendige kvinner
Pieces er et av de største merkene under Bestseller-gruppen og tilbyr basisplagg til unge kvinner. Merket ble startet i 2003 i Aarhus. I dag eksisterer Pieces i over 54 butikker og selges til varehus og nettbutikker over hele verden. Produktene er enkle, moderne og inspirert av den ukompliserte skandinaviske stilen.
Målgruppen er unge selvstendige kvinner som ønsker basisplagg til å komplementere eller bygge opp stilen sin. Merket tilbyr et bredt sortiment av både klær og tilbehør, og har egne kolleksjoner til petite, formfulle, høye og gravide kvinner.
Y.A.S – for moderne kvinner
Y.A.S ble startet i 2013 og er en del av Bestseller-gruppen. Merket tilbyr både klær til hverdag og fest, og fokuserer på klassiske plagg og vågalt tilbehør å style med. Målgruppen er moderne kvinner som ønsker å være unike og individuelle i stilen sin. Y.A.S tilbyr både topper, kjoler, yttertøy, skinn og skreddersydde plagg til den bevisste kvinnen. Merket har et stort fokus på unike mønster og farger som både møter dagens trender og kvinners unike ønsker.
Y.A.S har også et stort bærekrafts fokus og hele 50% av deres klær og produkter er bærekraftige. De siste årene har arbeid med sosiale arbeidsstandarder, kjemisk styring og bruk av mer bærekraftige materialer vært sentralt hos Y.A.S.
Mamalicious – mammaklær og tilbehør
Mamalicious ble startet i 2005 og er et merke som selger klær og tilbehør til gravide kvinner og nybakte mødre. Merkets fokus ligger på å produsere komfortable og fasjonable produkter, uten at de to elementene går på bekostning av hverandre. Det ligger også et sterkt bærekraftsfokus hos Mamalicious.
De tilbyr et bredt utvalg av klær og tilbehør til alle anledninger. Produkter Mamalicious tilbyr strekker seg fra alt fra badetøy, ammetøy, undertøy, fritidsklær, hverdagsklær til produkter som stellevesker og annet tilbehør.
Her finner du flere nettbutikker med mammaklær.
Bianco – sko og tilbehør
Bianco ble startet i 1987 i Danmark og har siden ekspandert enormt. De spesialiserer seg på sko og tilbehør til sko, til både kvinner og menn. De designer egne sko til både hverdag og fest. Designerne gjenskaper og blir inspirert av nye trender som dukker opp i motebildet hvert år og tilbyr til enhver tid både klassisk fottøy og mer særegne stiler.
Bianco har et fokus på etiske produksjonsmetoder, sosialt bærekraftige vilkår og gode materialer. I tillegg til sine sko og tilbehør til sko, produserer Bianco også tilbehør slik som vesker, hansker og skjerf. Merket selges i deres mange butikker samt hos andre varehus og butikker.
J.Lindeberg – sportsmote for kvinner og menn
J.Lindeberg ble etablert i Stockholm i 1996 og er en del av Bestseller-gruppen. Merket kombinerer sport og mote og tilbyr produkter for den moderne og urbane forbrukeren. Målgruppen er både kvinner og menn med moderne stil og en forkjærlighet for behagelige, moteriktige og aktive klær. I tillegg til klær til hverdag, tilbyr de også en rekke produkter til sport, golf og alpint.
J.Lindeberg tilbyr kvalitetsklær på et høyere prisnivå. I dag selges merket i over 35 land og har 90 egne butikker, i tillegg til flere in house-butikker i ulike varehus verden over. J.Lindeberg selges også i over 900 eksklusive butikker og varehus verden over.
ONLY PLAY – lekent for kvinner
ONLY PLAY ble lansert i 2006 og kombinerer trening og avslapning i sine kolleksjoner. Formålet med merket er å tilby fasjonabelt treningstøy som ikke bare er praktisk, men også trendy. ONLY PLAY lanserer fire kolleksjoner hvert år fordelt på trening, avslapning, løping og dans/yoga. Målgruppen er aktive kvinner som er bevisst på mote og trender.
Produktene deres kombinerer feminine detaljer, god kvalitet, lekenhet og et praktisk snitt laget spesielt for kvinner. Kvinner skal kunne kjøpe rimelige klær som fungerer godt til ulik aktivitet og ser bra ut til enhver tid.
Jacqueline de Yong – for unge kvinner
Jacqueline de Yong er et internasjonalt merke for kvinner eid av Bestseller-gruppen. Merket selger alt fra topper, kjoler jakker, bukser, skjørt og jeans til både hverdags og fest. Målgruppen er unge kvinner med et ønske om klær av høy kvalitet til en rettferdig pris.
Dette er jenta som er kul og ekspressiv og ønsker å skille seg ut med en kombinasjon av rå og myke elementer. Hovedvekten til klesmerket er på jeans. Jacqueline de Yong dekker et mellomprismarked som skiller seg noe ut fra de fleste andre Bestseller-merker.
Merket selges i ONLY butikkene samt andre klesbutikker på nett som Nelly, Ellos og Bubbleroom.
ONLY CARMAKOMA – for formfulle og trendbevisste kvinner
ONLY CARMAKOMA ble lansert i 2007 og er et undermerke av ONLY-merket. Målgruppen til ONLY CARMAKOMA er formfulle og trendbevisste kvinner i størrelsen 42-54. Stilen er en kombinasjon av opprørsk, rocka glam, feminin, søt og med sexy detaljer. ONLY CARMAKOMA tilbyr både kjoler, jakker, bukser, jeans, skjorter, sko, tilbehør samt en hel del andre plagg til plus size-kvinner, til både hverdag og fest.
Hvilken er din favoritt? Hvor handlet du sist og hvor tenker du å shoppe neste gang? Gi oss en liten tilbakemelding i feltet under da vel.
Lesetips: Klesbutikker bare for menn.
God kleshandel!